Scroll to top
© 2020, DO Montsant | Privacitat

EL VI DEL MES: ‘OCTUBRE BLANC’, DE CINGLES BLAUS


domontsant - 14 juliol, 2022 - 0 comments

Octubre Blanc, de Cingles Blaus, és un vi que rep el seu nom del mes de l’any en què es verema el raïm que li dona vida: garnatxa blanca, macabeu i chardonnay.

Les tres varietats provenen de dues de les finques del celler: Mas de les Moreres -on es troba ubicat el celler-, un terreny d’argila i pissarra on la vinya de chardonnay creix a la vall del riu Arbolí; i La Vedrenya, terreny de pissarra on creixen la macabeu i la garnatxa blanca, molt a prop del poble de Cornudella.

Pel que fa a les seves característiques, Octubre Blanc és un vi de color groc daurat i brillant, molt aromàtic i floral. Té un intens aroma que recorda a fruites tropicals com ara la pinya o el plàtan, però també a préssec i flors blanques.

En el pas per boca, és un vi equilibrat i rodó, amb una acidesa que el fa molt fresc. Un vi molt golós i llaminer a la vegada que persistent.

És un vi que s’ha de beure durant la seva joventut, i ideal per maridar amb aperitius o, si volem un plat una mica més contundent, un pollastre cuinat en terracota a l’estil tradicional.

Sobre el celler

El celler Cingles Blaus es troba ubicat al Mas de les Moreres, als peus del Montsant, una masia que, en realitat, és un conjunt d’edificis que formen un petit poble i que data del segle XV.

És una finca situada en un punt ben assolellat i afavorit amb abundant aigua, fet que el converteix en un terreny ric per al cultiu de la vinya. Situada als costers de la vall del riu Arbolí, les vinyes del Mas de les Moreres, fonamentalment garnatxa i macabeu, gaudeixen d’un microclima propi i terrenys de llicorella.

Articles Relacionats