Sembla que el fred, enguany, no vol acabar de marxar. El sol ja comença a fer-se fort, però les nits encara són fresques. És per això que, per a aquest mes, et volem proposar un vi contundent, amb cos. Es tracta del Càdec, del Celler La Placeta.
D’entrada, és un vi que ja és tot un luxe, perquè el celler només elabora 1.200 ampolles. A més, està fet amb el millor fruit de les vinyes més velles de garnatxa i carinyena, i amb una mica de syrah. I és que res és suficient per retre homenatge als nostres avantpassats. En aquest cas, un vi creat en honor dels avis dels propietaris del celler.
Càdec és un vi negre de criança, intens i profund. Amb un vermell cirera negra i tocs robí, en nas presenta un aroma profund, amb elegants notes provinents de la bota: fusta, figa, mores…
Ja en boca, Càdec és un vi càlid, intens i vellutat. Hi trobarem notes de xocolata i cafè, així com la cremositat de la vainilla. Un vi amb un sabor que perdura i que ens regala tota la calidesa del nostre territori.
En definitiva, un vi amb personalitat que et farà quedar bé en qualsevol ocasió, i que podràs maridar tant amb plats més hivernals com ara el fricandó o el trinxat, com amb un bon marmitako o un salmó al forn.

Sobre el celler
El Celler La Placeta inicia el seu camí l’any 2014 als Guiamets, on es troben també les seves vinyes, plantades en un terreny suau, amb diversitat de sòls, i treballades en ecològic.
Un dels trets característics d’aquest projecte vinícola és la seva voluntat de recuperar varietats blanques i la producció dels vins blancs que tradicionalment s’havien fet als Guiamets i que han anat desapareixent. Per aconseguir-ho, han fet noves plantacions de garnatxa blanca perquè, en un futur, tornin a ser un símbol del poble.



