Celler de Capçanes
El Celler de Capçanes es troba al mateix poble de Capçanes, al sud del Priorat. Tot i que la seva història va començar el 1933 com a proveïdor de raïm i vi a doll, un dels seus primers vins embotellats va ser el Peraj Ha´abib 1995, un vi kosher. Un any després, passant de zero a cent, el Peraj Ha´abib 1996 es va posicionar com un dels millors vins de tota Espanya.
A partir d’aquest primer èxit kosher, el Celler de Capçanes va decidir crear la seva gran i variada gamma de vins no kosher. Avui dia, la producció de vi kosher representa el 10% del total dels vins produïts pel Celler de Capçanes, davant del 90% de vins no kosher.
No hi ha inversió jueva a l’empresa, ni tan sols hi viu cap jueu a Capçanes. Aquest petit poble de 400 habitants va decidir invertir els seus propis diners en viticultura kosher atenent a la demanda de la comunitat jueva de Barcelona.
Avui en dia, després de vint-i-cinc anys de vinificació kosher, el Celler de Capçanes és un dels cellers elaboradors de vins kosher de referència a nivell mundial i també famós pels seus vins no kosher.
Els vins del Celler de Capçanes són una autèntica explosió de fruita, únics per la seva identitat i el seu encant. Sofisticats en boca, són curosament envellits en bótes de roure francès i, principalment, basen els seus cupatges en les seves varietats autòctones garnatxa i carinyena de vinyes velles.
El Celler de Capçanes, a part d’elaborar vins kosher i convencionals també elabora vins ecològics, apostant per l’agricultura ecològica, i darrerament han aconseguit la certificació vegana per a la gran majoria dels seus vins negres.
Adreça
C/ Llaberia, 9, 43776, Capçanes
Telèfon
977178319


